Pe 6 Iunie Nvidia a anuntat remasterul jocului Quake II, acesta devenind Quake II RTX. Este primul joc din lume care este path-traced în totalitate in acest moment. Path-tracing-ul este o tehnica prin care sunt unificate efectele de iluminare precum umbrele, reflexiile și refracțiile intr-un singur algoritm de ray-tracing. Rezultatul estetic fiind imbunatatit, pentru unul dintre cele mai populare jocuri din lume, lansat inițial în 1997. Quake II RTX include primele trei niveluri single player ale clasicului joc pe PC. Gamerii care deja detin Quake II se pot bucura de intregul joc cu ray tracing, inclusiv modul death match si multiplayer.
Pentru cei ce detin jocul, Quake II RTX este disponibil gratuit pe Steam. Eu am cumparat jocul de pe Steam cu 5 Euro, ulterior am descarcat si varianta RTX si l-am testat alaturi de placa Nvidia RTx 2080 Ti. Poate parea o alegere neinspirata, dar puterea de procesare de 10 Giga-Raze va fi ideala pentru rularea acestui joc la peste 90-100 fps-uri ( sper eu ). Pentru a putea functiona Quake RTX, cerinta minima de placa video este o placa RTX 2060, astfel un 2080 Ti este o alegere buna. Chiar daca este o placa video puternica pentru jocurile traditionale, pentru cele cu Ray-Tracing un 2080 Ti ofera cea mai buna performanta pentru ecranele 2.5 si 4K.
Specificatii cheie Nvidia RTX 2080 Ti Founders Edition
- Freceventa Nucleu: 1350 Mhz referinta/ 1635 Mhz in mod OC;
- 4352 de nuclee CUDA;
- Putere de procesare de 10 Giga-Raze ( Ray-Tracing in timp real );
- DirectX 12 si OpenGL 4.5;
- 11 GB de memorie GDDR6 cu frecventa de 14.000 Mhz;
- Bus Memorie: 384 biti cu banda de 616 GB/s.
- Interfata: PCI-E 3.0 x16.
- Rezolutie maxima suportata:7680×4320 la 60Hz.
- Se pot conecta pana la 4 monitoare.
- Porturi: 3 x DisplayPort 1.4 – 1 x HDMI 2.0 – 1 x USB Tip C.
Cerinte minime de sistem pentru Quake II RTX
- Sistem de operare: Windows 7 64-bit sau Ubuntu 16.04 LTS 64-bit;
- Procesor: Intel Core i3-3220 sau echivalent AMD;
- RAM: 8 GB;
- Graphics: NVIDIA GeForce RTX 2060 sau mai mare;
- Spatiu de stocare: Minim 2GB disponuibili.
Iata imbunatatirile esentiale aduse jocului:
- Iluminare Globala imbunatatita cu trei preseturi de calitate.
- Suport Multiplayer.
- Time of day options that radically change the appearance of some levels
- Modele de arme noi si texturi.
- Medii dinamice noi.
- Reflexii in timp real ale jucatorului si a armei in apa si obiecte din stica.
- Tehnologie ray-tracing de denoising.
- Cele 3000+ de texturi originale au fost updatate.
- Efecte updatate si noi animatii.
- Iluminare dinamica pentru lumini, semne, butoane, lifturi si obiecte in miscare.
- Caustics approximation inclusa pentru imbunatatirea iluminarii apei.
- Mod High-quality pentru printscreen-uri
- Support pentru renderul vechi OpenGL, posibilitate de schimbare intre modul RTX ON si RTX OFF.
- Proiecte ciclindrica pentru monitoarele ultra-wide.
Modul de randare RTX face toata treaba.
Gameplay in Quake II RTX – Primele impresii si perfomanta
Inainte a juca Quake II RTX trebuie sa ai driverul Nvidia 430.86 sau mai nou instalat. M-am jucat Quake II RTX la rezolutie de 1080P, 2,5K si 4K alaturi de monitorul Acer Predator X27 ( 4K IPS cu refresh de 120 Hz ). Grafica este usor imbuntatita in modul OpenGL fata de jocul original, dar calitatea se schimba cu totul atunci cand pornim modul RTX. Va voi arata o serie de capturi de ecran cu RTX On si RTX Off.
Acesta este monitorul Predator X27.
RTX OFF vs RTX ON printr-un coridor.
Se pot observa detaliile clare si reflexia luminii pe diversele suprafete.
Un exemplu mai clar este ambientul creat de lumina exterioara din tavanul crapat.
In colturile intunecoase, lumina ofera umbre mai naturale si o directie naturala a luminii.
Luminile/umbrele de pe un coridor intunecat arata mult mai realist cu RTX On.
Reflexiile de la suprafata apei.
Ray Tracing-ul sub apa arata infinit mai bine.
Tehnologia RTX schimba total amintirea jocului care pentru multi dintre noi a reprezentat o buna parte din copilarie.
Performnanta placii RTX 2080 Ti in modul RTX Off este previzibila, la cele trei rezolutii ( 1080P, 1440P si 4K ) fps counter-ul arata cifra 1000 fps, dar cand activam modul RTX din joc performanta sta altfel. Pentru a va face o idee cat de mult solicita Quake II RTX un 2080 Ti va atasez mai jos cateva grafice.
La rezolutie 4K, Quake II RTX nu este jucabil nici pe un RTX 2080 Ti, abia la 1440P se obtine o experienta de joc optima.
Toate testele au fost realizate pe setarile ultra, configuratia de test fiind compusa din:
- Procesor – AMD Threadripper 2920X ( 12 nuclee ).
- Placa de baza – Aorus Extreme X399.
- Placa Video – Nvidia RTX 2080 Ti.
- RAM – 4 x 8 HyperX Predator RGB la 3200 Mhz.
- Cooler – Noctua NH-U14S TR4-SP3 cu 2 ventilatoare industriale NF-A14 la 2000 rpm ( articol ).
- Sursa – Seasonic Prime Gold de 1300W ( articol ).
- Carcasa Streacom BC1.
Concluzie
Quake II RTX a fost refacut pentru nostalgici, dar si pentru a arata ce impact poate avea tehnologia RTX un joc cu grafica veche. Proiectia reflexiilor, umbrelor se face acum ca in realitate si ofera o doza serioasa de realism in timpul game play-ului. Cu ajutorul tehnologiei de ray-tracing jocul se schimba in totalitate. Este un pas in directia buna pentru tehnologia de ray-tracing, iar urmatoarele placi video RTX si jocurile viitoare vor fi din ce in ce mai performante si bogate vizual.
Quake II RTX ofera un gameplay care nu are cum sa nu te faca nostalgic, iar daca ai deja o placa video RTX acasa merita sa il cumperi pentru pretul de 5 Euro, ca sa beneficiezi de upgrade-ul RTX ulterior gratuit. Placile video Nvidia RTX sunt disponibile incepand cu 1800 lei ( RTX 2060 ) si 5800 lei ( RTX 2080 Ti ), acestea putand achizitionate de la evoMAG ( vezi oferta ).