De cateva saptamani calatoresc cu masina alaturi de cea mai noua camera de bord fabricata de Mio. Design-ul discret al lui Mio J85 si senzorul Sony Starvis IMX326 sunt principalele motive pentru care am vrut sa testez acest model. Inregistrarea video se face la o rezolutie maxima de 2.5 K la 60 fps. Unghiul de cuprindere este generos, optica din sticla a camerei reusind sa acopere 150 de grade, in acest fel toate evenimentele rutiere pot fi vazute clar, in caz de nevoie. Obiectivul are o diafragma maxima de F1.8, astfel cantitatea de lumina care ajunge la senzor este mai mare, pentru filmarile nocturne.
Mio J85 include un senzor giroscop pe 3 axe, care porneste automat inregistrarea cand miscarea este detectata. La capitolul conectivitate, camera ofera un modul Wi-Fi si GPS. Datorita design-ului compact, ecranul lipseste, dar camera poate fi controlata prin aplicatia MiVue Pro App ( iOS/Androis ) si MiVue Manager ( Windows/MacOS ). Camera vine cu alerte vocale care fac viata soferului mult mai usoara.
Specificatii cheie
- Inregistrare video 2.5K la 60 fps ( H.264) cu sunet;
- Senzor Sony STARVIS IMX326 cu diagonala de 1/2.9 inch si rezolutie de 6.82 megapixeli;
- Obiectiv luminos cu diafragma de F1.8;
- Unghi de cuprindere cu 150 de grade;
- Inregistreaza pe un card microSDXC de pana la 128 GB;
- Modul Wi-Fi si GPS integrat;
- Control prin MiVue Pro App ( iOS/Android ) si MiVue Manager ( Windows/MacOS );
- Acumulator intern de 240 mAh;
- Alimentare de la priza masini;
- Temperatura de functionare: De la -10° până la +60° C;
- Dimensiuni: 100 mm ( lungime ) x 38.8 mm ( inaltime ) x 34 mm ( grosime );
- Greutate: 79 grame.
Inspectie Vizuala
Specificatiile complete se regasesc pe ambalaj.
Cartile disponibile in pachet.
Incarcatorul de masina are un cablu cu lungime generoasa, pentru un wire management permanent pe sub bord sau in orice alt fel considera utilizatorul.
Prinderea discreta care se prinde de parbriz.
Din fata camera este foarte subtire si nu va incomoda vizibilitatea soferului pe timpul calatoriiilor.
Partea din spate are trei led-uri ( wifi – registrare activa – mut microfon si doua butoane ( on/off si wi-fi on/off ).
In partea stanga a camerei se afla portul de alimentare miniUSB, aceasta se alimenteaza exclusiv de la priza masinii ( nu de la powerbank ).
Acumulatorul intern de back-up al camerei este de doar 240 mAh.
Partea inferioara gazduieste cardul microSDXC, camera este compatibila cu carduri de maxim 128 gb.
Inregistrarea video 2.5K + modulul Wi-Fi si GPS sunt integrate alaturi de obiectiv intr-un produs subtire si usor.
Utilizare
Necesitatea unui dash-cam este 100% necesara in zilele noastre. Nu putine sunt cazurile in care este nevoie de o dovada in urma unui accident petrecut in fata voastra sau atunci cand sunteti implicat. Un astfel de dispzitiv poate face diferenta la volan. Avand in vedere conditiile de trafic din Romania, un dash-cam bun va fi partenerul ideal de calatorii in tara, dar si in afara. Folosesc Mio J85 de cateva saptamani si sunt multumit de modul simplu de utilizare. Punerea in functiune se face foarte rapid, camera porneste si anunta inceperea inregistrarii vocal. Tot vocal soferul primeste atentionari despre parasirea brusca a benzii, aprinderea luminilor si limitele de viteza. Acestea se calculeaza cu ajutorul giroscopului si a pozitiei GPS a masinii.
Constructia fizica a camerei este realizata integral din plastic. Asamblarea este de calitate, iar senzatia pe care o ofera produsul dupa ce este manevrat este una solida. Dimensiunea compacta nu limiteaza vizibilitatea soferului in timpul condusului. Lipsa ecranului ofera un design minimalist bordului in comparatie cu ceva voluminos. Camera este in acest fel mai greu de observat atunci cand parcati 5 minute si lipsiti din interior. Sansele de furt fiind mult mai mici.
Mio J85 m-a atras datorita senzorului Sony Starvis, aceasta linie de senzori este special dedicata pentru linia de camere de supraveghere. Senzorul Sony Starvis IMX326 are iluminare din spate si este suficient de sensibil si pentru inregistrarile nocturne. Rezolutia de 6.8 megapixeli poate oferi inregistrare video la rezolutie de 4K. Mio a optat sa limiteze rezolutia de filmare la 2.5K la 60 fps.
Inregistrarile sunt claritate cu culori excelente pentru un dashcam. Meritele calitatii video si foto le are senzorul Starvis realizat de Sony si optica din sticla din fata lui. Rezistenta la flare a opticii este peste asteptari. Fotografiile si inregistrarile video arata foarte bine atat in mod diurn, dar mai ales in mod nocturn.
Software
Ca aplicatii disponibile pentru Mio JK85 avem MiVue Pro pentru Android si iOS alaturi de MiVue Manager pentru Windows 10 si MacOS.
In timp ce se ruleaza un filmulet, giroscopul masinii este activ si arata miscarile pe axele X/Y/Z.
Viteza masinii si coordonatele sunt afisate.
Aplicatia coreleaza deplasarea autovehiculului cu Google Maps.
Se pot scoate fotografii la rezolutie de 4.5 megapixeli din filmare.
Clipurile pot fi urcate direct pe Facebook/Youtube din aplicatie.
Aplicatia de mobil MiVue Pro se conecteaza foarte usor la camera.
Activati Wi-Fi telefonului si va detecta instant camera, va conectati si gata.
Vizualizarea in timp real a secventelor inregistrate.
Din pacate aplicatia nu poate afisa in mod full-screen secventele in timp real.
Continutul cardului poate fii accesat si descarcat direct in telefon.
Setarile de rezolutie maxima si lungimi ale clipurilor video.
Faptul ca un DashCam atat de compact poate inregistra 2.5K la 60 fps mi se pare extraordinar.
Detectia accidentelor/schimbarilor bruste de directie se face cu ajutorul Giroscopului.
Reminderele vocale se pot activa/dezactiva tot din aplicatie.
Download/Update-urile de Firmware se fac prin aplicatie.
Galerie
Pentru un DashCam fotografiile arata foarte bine, se disting numerele de imatriculare cu usurinta datorita rezolutiei mari.
Rezolutia fotografiilor de 2800 x 1600 pixeli este suficienta pentru printuri A4 ( ca posibila dovada ).
Concluzie
Mio J85 este un DashCam performant la interior si minimalist la exterior. Senzorul Sony de calitate livreaza imagini si secvente video clare la rezolutie 2.5K. Design-ul compact nu distrage soferul si nu afecteaza vizibilitatea la volan. Lipsa ecranului nu este un dezavantaj mare, datorita prezentei aplicatiei dedicate pentru iOS si Android. Ce m-a deranjat la J85 a fost imposibilitatea de incarcare de la powerbank si acumulatorul de urgenta de mica capacitate.
GPS-ul si Giroscopul pe trei axe ofera asistenta excelenta soferului si atentionari vocale. Mio J85 este un DashCam usor de folosit si imi este usor sa il recomand pentru cei care calatoresc mult si vor sa fie protejati in cazul evenimentelor neplacute pe drumurile patriei. J85 este disponibil in Romania la un pret mediu de 850 lei, acesta putand fi achizitionat de la F64 ( vezi oferta ) si CEL.ro ( vezi oferta ).
PRO
- Constructie solida;
- Design compact;
- Senzor de calitate cu iluminare din spate;
- Configurare usoara;
- Inregistrare 2.5K;
- GPS si Giroscop;
- Software capabil.
Contra
- Conectorul miniUSB este pozitionat incomod.
- Acumulator intern mic.
- Nu se poate alimenta de la powerbank.